Tuesday 9 September 2014

Tips memilih bisnes, Full time career women with business

Tips memilih bisnes untuk daku yg full time career women & ibu kepada anak2 yg masih kecil :-


1. Cari mode online yer. Senang nak manage time kerja full time & famili. Mode online dari segi membeli barang, coaching dan memasarkan produk anda.

2. Cari modal yg kecil dan tidak membebankan utk memulakan perniagaan anda.

3. Cari group support yg komited dan saling bantu membantu satu sana lain kerna ini akan jadi satu elemen utk kita terus bersemangat dlm bisnes terutama ada kala kuta akan merasa down berbisnes.. Itu sebab kita kena ada group support superb!

4. Cari mentor yg berwawasan utk memajukan group mereka. Kadangkala aktiviti yang diadakan untuk berjumpa sekali sekala itu dapat memberi inspirasi yg kita tak dpt semasa perjumpaan online. Face to face aktiviti sekali sekala utk menambahkan ikatan ukhuwah sesama group bisnes kita.

5. Cari produk bisnes yg dikhtiraf HALAL dan marketing plan dan bisnes plan yg Syariah Compliance.

6. Produk yg dipasarkan adalah yg berkyaliti tinggi untuk memastikan bisnes kita itu manpu bertahan lama dari satu generasi ke generasi akan datang. Sebagai peniaga pastikan anda sendiri menggunakan produk yg dijual itu...barulah kita sendiri boleh jadi testimonial bergerak.. Ala2 marketing strategy gak tu. Produk baik lebih baik dikongsikan.

Ok.. Selamat memilih :)

0 comments:

Post a Comment