Monday 1 February 2016

Tips pemilihan makanan mengikut jenis darah


Tips makanan mengikut jenis darah!


Darah Jenis A - Kawal pengambilan ayam dan ikan, tetapi boleh mengambil susu yang sudah melalui proses penapaian seperti yogurt, krim tanpa lemak, keju, telur organik atau telur ayam kampung. Ambil kekacang dan bijiran dalam jumlah yang terkawal, serta lebihan sayuran dan buah- buahan.

Darah Jenis B - Individu berdarah B lebih fleksibel. Cuma hindari makanan beku dan makanan dalam tin, kurangkan makanan berasas susu dan yang tinggi karbohidrat.

Darah Jenis O - Lebih sesuai mengambil diet yang tinggi protein, rendah karbohidrat. Elakkan daging terproses. Lebihkan sayuran, telur dan kacang, namun hindari produk tenusu dan gandum.

Darah jenis AB - Pengambilan makanan yang dianjurkan termasuklah hidangan laut, semua jenis telur (kecuali telur itik), minyak zaitun, minyak kacang soya, minyak kacang tanah, semua jenis sayuran kecuali jagung, taugeh dan cendawan. Lebihkan buah- buahan segar, dan bukan buah yang dijeruk.

Sumber: Majalah Rapi

Jamie 0163318478                                                
IG: Glowing_sokmo


Saya adalah ibu bekerjaya yang mementingkan kesihatan dan ingin berkongsi maklumat berkenaan kesihatan
Bagaimana ingin menjadi ahli atau ingin membeli produk Shaklee?

Sila hubungi saya :

Perunding Anda : Jamie Azma Bt Jamaluddin
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Alam / Subang Jaya / Kelana Jaya / KLCC
Shaklee ID No : 928982
Contact No :016-3318478
Email : jamieazma@gmail.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee. Anda boleh dapatkan produk Shaklee daripada saya dan khidmat nasihat akan diberikan secara percuma. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment